lunes, 28 junio 2021

 

O mío zelebro en cuenta de dezir-me: "ni se t'ocurra dezir o que piensas", me diz: "tu suelta-lo a veyer qué pasa".

**********************

Mi cerebro en vez de decirme: "ni se te ocurra decir lo que piensas", me dice: "tú suéltalo a ver qué pasa".

 

domingo, 27 junio 2021

 

Me cuaca vivir a un palmo d'o suelo.

Me cuaca soniar, luitar y sofrir por atrapar os míos suenios. Amenesto meter l'alma pa vivir con pasión.

Alma pa amar, alma pa seguir alentando, alma pa la superazión, alma pa escribir, alma pa acariziar-la, alma pa venzer a la mía mente...

Alma, compañers, alma.

***********************

Me gusta vivir a un palmo del suelo.

Me gusta soñar, luchar y sufrir por atrapar mis sueños. Necesito poner el alma para vivir con pasión.

Alma para amar, alma para seguir respirando, alma para la superación, alma para escribir, alma para acariciarla, alma para vencer a mi mente...

Alma, compañeros, alma.

 

sábado, 26 junio 2021

 

Quiero sentir a tuya voz. Que a tuya palabra alexe d'a mía tot malamén, dita suave, como se cantan a los rezienmén naxius as nanas. Quiero sentir as tuyas carizias, con a cadenzia de qui no tiene prisa.  As carizias que tot l'alivian. Quiero dezir-te totas as cosetas que he callau y que m'afogan l'alma, m'engayolan a mente y me rematan a l'alba.

************************

Quiero oír tu voz. Que tu palabra aleje de mi todo mal, dicha suave, como se cantan a los recién nacidos las nanas. Quiero sentir tus caricias, con la cadencia de quien no tiene prisa.  Las caricias que todo lo alivian. Quiero decirte todas las cosas que he callado y que me asfixian el alma, me encarcelan la mente y me rematan al alba.

 

viernes, 25 junio 2021

 

Muitas vezes no me siento comprendiu ni avaluau. Tos lo intento esplicar, pero siento que de cosa vale. Nunca se en qué momento d'o día tornaré a cambiar a unatra emozión. A veyer-lo tot d'unatra forma. A sentir-me alto, abaixo, alto, abaixo. Feble, fuerte, capaz, incapaz, nomás, apoyau, depresivo, alegre, plorar, redir. Y más. Cada día, una montaña rusa d'emozions incapaz de controlar-las.

Azepto que tiengo TLP y vivo con ixo. Pero ye duro. Y muito.

********************

Muchas veces no me siento comprendido ni valorado. Os lo intento explicar, pero siento que de nada vale. Nunca sé en qué momento del día volveré a cambiar a otra emoción. A verlo todo de otra forma. A sentirme arriba, abajo, arriba, abajo. Débil, fuerte, capaz, incapaz, solo, apoyado, depresivo, alegre, llorar, reír. Y más. Cada día, una montaña rusa de emociones incapaz de controlarlas.

Acepto que tengo TLP y vivo con ello. Pero es duro. Y mucho.

 

jueves, 24 junio 2021

 

Diz estar muerto pero plora con bellas cantas y se commueve arredol d'un libro. Él no ye muerto, nomás ye infinitamén roto.

*********************

Dice estar muerto pero llora con ciertas canciones y se conmueve al filo de un libro. Él no está muerto, solo está infinitamente roto.

miércoles, 23 junio 2021

 

Un día m'iré. M'iré sin fer rudio. No creo ni sisquiera que lo notes. Pero m'iré. Replegaré a poca dignidat que me quede. Calaré as mías ganas en una maleta. Y me daré por venziu. Y sí, m'iré. Sin fer pon de rudio.

*********************

Un día me iré. Me iré sin hacer ruido. No creo ni siquiera que lo notes. Pero me iré. Recogeré la poca dignidad que me quede. Meteré mis ganas en una maleta. Y me daré por vencido. Y sí, me iré. Sin hacer nada de ruido.

 

martes, 22 junio 2021

 

Nunca una nuei ha venziu un lusco.

Nunca un problema ha venziu a la fuerza

interior. No i hai imposibles entre que no pierdas

l'asperanza y a ilusión.

Nunca dixes de luitar y de soniar...

******************

Nunca una noche ha vencido un amanecer.

Nunca un problema ha vencido a la fuerza

interior. No hay imposibles mientras no

pierdas la esperanza y la ilusión.

Nunca dejes de luchar y de soñar...

 

lunes, 21 junio 2021

 

- Qué maitineta! He teniu tiempo de pasar l'aspirador, limpiar o baño y planchar.

- Pero si no has feito pon!

- Pero he teniu tiempo.

**********************

- ¡Menuda mañanita! He tenido tiempo de pasar el aspirador, limpiar el baño y planchar.

- ¡Pero si no has hecho nada!

- Pero he tenido tiempo.

domingo, 20 junio 2021

 

Qui no conoxca a reazión d'os míos demonios, no abría de prevocar-los...

******************

Quien no conozca la reacción de mis demonios, no debería provocarlos...

 

sábado, 19 junio 2021

 

Y ploró.

As suyas glarimas recorrioron os sulcos labraus en o suyo rostro por o trango d'o tiempo, aturando-se en a rafe d'os suyos labios ofrexendo-le sapia a mar.

En cada glarima navegaba una memoria y un pedacito d'o suyo feble corazón.

Zarraba os uellos y veyeba a suya riseta, os suyos espantos, os suyos abrazos agora tresbatius y lexanos que le feban esbozar una lieu riseta.

Ya no ye.

Tot lo viviu lo perzibe como a brevedat d'un sospiro, a intensidat d'o primer beso u o dolor d'una muerte subita.

Nunca dixó de prenunziar o suyo nombre. Mesmo l'escribiba, mientres ploraba, pa inmortalizar-lo.

***************************

Y lloró.

Sus lágrimas recorrieron los surcos labrados en su rostro por el paso del tiempo, deteniéndose en la comisura de sus labios ofreciéndole sabor a mar.

En cada lágrima navegaba un recuerdo y un pedacito de su débil corazón.

Cerraba los ojos y veía su sonrisa, sus miedos, sus abrazos ahora perdidos y lejanos que le hacían esbozar una leve sonrisa.

Ya no está.

Todo lo vivido lo percibe como la brevedad de un suspiro, la intensidad del primer beso o el dolor de una muerte súbita.

Nunca dejó de pronunciar su nombre. Incluso lo escribía, mientras lloraba, para inmortalizarlo.

 

jueves, 17 junio 2021

 

Mi lucha contra el TLP

O vuestro amigo no ye loco. O vuestro amigo sofre.

O vuestro amigo vive as relazions d'una forma mui intensa, tanto os momentos buenos como os malos. O vuestro amigo no entiende que no veigaz que él luita por no vivir tan intensamén, por vivir con más tranquilidat.

O vuestro amigo se pregunta: Y si en cuenta de TLP difuera en silla de ruedas?, Y si estase celíaco?, U si estase diabetico?, L'entenderíaz millor?, M'aduyaríaz cuan ese de punchar-me pa lo zucre? M'aduyarías cuan no podese puyar y empentaríaz a mía silla de ruedas? M'acompañaríaz a minchar dó podese minchar sin gluten? Y si ye asinas, Por qué tos cuesta tanto o pensar que cuan m'empondero ye producto d'o mío trestuco? Que o que amenesto ye aduya y no abandono.

O vuestro amigo tos ameneste. No tos olbidar d'él por favor.

*********************

Mi lucha contra el TLP

Vuestro amigo no está loco. Vuestro amigo sufre.

Vuestro amigo vive las relaciones de una forma muy intensa, tanto los momentos buenos como los malos. Vuestro amigo no entiende que no veáis que él lucha por no vivir tan intensamente, por vivir con más tranquilidad.

Vuestro amigo se pregunta: ¿Y si en vez de TLP fuera en silla de ruedas?, ¿Y si fuera celíaco?, ¿O si fuera diabético?, ¿Lo entenderíais mejor?, ¿Me ayudaríais cuando tuviera que pincharme para el azúcar? ¿Me ayudarías cuando no pudiera subir y empujaríais mi silla de ruedas? ¿Me acompañaríais a comer dónde pudiera comer sin gluten? Y si es así, ¿Por qué os cuesta tanto el pensar en que cuando me exalto es producto de mi trastorno? Que lo que necesito es ayuda y no abandono.

Vuestro amigo os necesita. No os olvidéis de él por favor.

miércoles, 16 junio 2021

 

 

Un TLP tiene una vida mui complexa, atrapada en mil barucas que tornan a manifestar-se con fuerza la una y l'atra vez. Encorralau por uns sentimientos que no ye capaz de controlar, sofrindo dica a extenuazión y sentindo-se o blanco de totas as batallas que debuxa o suyo enfermo zelebro.

Pero uei quiero fablar d'os daños colaterals, que esisten y muitos. Son aquels que afectan, sin querer-lo ni beber-lo, a los nuestros seres más quiestos, que han de suportar y muitas vezes calmar, nuestro trestuco.

Sin a suya aduya y comprensión no seríanos capazes de superar muitas d'as nuestras crisis, y uei, en un estau de lucidez, no he quiesto pasar por alto.

Grazias.

************************

Un TLP tiene una vida muy compleja, atrapada en mil pesadillas que vuelven a manifestarse con fuerza una y otra vez. Acorralado por unos sentimientos que no es capaz de controlar, sufriendo hasta la extenuación y sintiéndose el blanco de todas las batallas que dibuja su enfermo cerebro.

Pero hoy quiero hablar de los daños colaterales, que existen y muchos. Son aquellos que afectan, sin quererlo ni beberlo, a nuestros seres más queridos, que deben soportar y muchas veces calmar, nuestro trastorno.

Sin su ayuda y comprensión no seríamos capaces de superar muchas de nuestras crisis, y hoy, en un estado de lucidez, no he querido pasar por alto.

Gracias.

 

martes, 15 junio 2021

 

 

La Granja.

En octubre se complirán 42 años d'a devantadera de l'INB Mixto 9. Ixe nombre tan aseptico estió l'ofizial en os suyos inizios. Yera o primer zentro d'enseñanza secundaria d'o bario obrero de San José en Zaragoza, que no tardó en rebautizarlo como La Granja. Agora ye o IES Pablo Gargallo.

O zentro estió un niedo d'experimentazión tanto a libel de profesorado como de l'alumnado y suponió, en plena yera post-franquista, un verdadero soflo de libertat.

Les conto isto porque fa diez años se nos reunimos en Zaragoza parte d'aquels alumnos que dioron vida por primera vez a La Granja. Una reunión con muitas ausenzias an me cuacaría aber tornau a veyer a José Manuel Gil, Fernando Landa, Mari Mar Robles, María Jesús Romero, Estrela Martín, Elena Utrilla, Oscar Nueno, María Jesús Ibáñez, entre muitos atros...

Pero a la suya vez estió una trobada que me permitió abrazar a personas con a cuala me ridié (y a vezes tamién ploré) como nomás se ride y plora cuan tiens 15 años. Personas que, por o feito d'aber compartiu pupitre y correrías en un espazio temporal  tan vital se convierten en claus pa comprender qui yes.

Asinas, podié abrazar a Adolfo Montori, que entre un curso estió como un chirmán, Javi Esteban (que anque él crea que no, se cudiaba pa partir-se o crobe con a torre d'o ueitre en o Stadium Casablanca), Pili Moreno, Loli Modrego, José Luis Lomillos (que amás de pintar bella cosa en as nuestras vidas, las debuxaba), Javi Plou y José Luis Sorolla (con os cuals compartié vestugario, balonmano- como con Rafa Bernad- y muitismos tanques de biera en a Croqueta y Os Picapiedra dezaga d'os entrenos y partius), Juan Carlos Gómez (rival de portería, entre muitas atras cosetas, en gloriosos torneyos de futbol sala), Ana Mercadal (a zagal d'o Rayo Vallecano) que tot y con compartir un curso a mía memoria la instala permanenmén en os corredors. Ye claro que un d'os dos pasó más tiempo de l'abiu d'en2 o puesto equivocau; Mariano Estaún, que sin estar tan mediatico como Javi, yera un crack chugando a lo futbol.

Estió, amás, an o profesor Antonio Aramayona impartió clases de Filosofía en redolín nueiturno.

En aquella epoca, vivibanos instalaus permanenmén en a risa y en a palabra. Nusatros no tenebanos a posibilidat d'inviar mandaus, ni WhatsApp, ni y-mails, ni twitters...

Os nuestros mandaus iban dentro d'una botella que rara vez plegaba a destín.

Tampoco esistiban as clamadas tresbatidas. As unicas tresbatidas yeran as que se posaban en a zaguera ran de clase y nos secuestraban o corazón. Cuan nusatros soniabanos, amenestebanos d'a palabra, d'os zeños y d'a uellada.

Y debán de a temor de no estar igual, no tos preocupez. Como deziba y escribiba o basco Kirmen Uribe, en os míos suenios siempre tenez 20 años.

***************************** 

La Granja.

En octubre se cumplirán 42 años de la inauguración del INB Mixto 9. Ese nombre tan aséptico fue el oficial en sus inicios. Era el primer centro de enseñanza secundaria del barrio obrero de San José en Zaragoza, que no tardó en rebautizarlo como La Granja. Ahora es el IES Pablo Gargallo.

El centro fue un nido de experimentación tanto a nivel de profesorado como del alumnado y supuso, en plena era post-franquista, un verdadero soplo de libertad.

Les cuento esto porque hace diez años se nos reunimos en Zaragoza parte de aquellos alumnos que dieron vida por primera vez a La Granja. Una reunión con muchas ausencias donde me gustaría haber vuelto a ver a José Manuel Gil, Fernando Landa, Mari Mar Robles, María Jesús Romero, Estrella Martín, Elena Utrilla, Oscar Nueno, María Jesús Ibáñez, entre otros muchos...

Pero a su vez fue un encuentro que me permitió abrazar a personas con la que me reí (y a veces también lloré) como sólo se ríe y llora cuando tienes 15 años. Personas que, por el hecho de haber compartido pupitre y correrías en un espacio temporal  tan vital se convierten en claves para comprender quien eres.

Así, pude abrazar a Adolfo Montori, que durante un curso fue como un hermano, Javi Esteban (que aunque él crea que no, se cuidaba para partirse el cobre con la quinta del buitre en el Stadium Casablanca), Pili Moreno, Loli Modrego, José Luis Lomillos (que además de pintar algo en nuestras vidas, las dibujaba), Javi Plou Y José Luis Sorolla (con los que compartí vestuario, balonmano- como con Rafa Bernad- y muchísimos tanques de cerveza en La Croqueta y Los Picapiedra tras los entrenos y partidos), Juan Carlos Gómez (rival de portería, entre otras muchas cosas, en gloriosos torneos de fútbol sala), Ana Mercadal (la chica del Rayo Vallecano) que a pesar de compartir un curso mi recuerdo la instala permanentemente en los pasillos. Está claro que uno de los dos pasó más tiempo del debido en el lugar equivocado; Mariano Estaún, que sin ser tan mediático como Javi, era un crack jugando al fútbol.

Fue, además, donde el profesor Antonio Aramayona impartió clases de Filosofía en turno nocturno.

En aquella época, vivíamos instalados permanentemente en la risa y en la palabra. Nosotros no teníamos la posibilidad de enviar mensajes, ni WhatsApp, ni e-mails, ni twitters...

Nuestros mensajes iban dentro de una botella que rara vez llegaba a destino.

Tampoco existían las llamadas perdidas. Las únicas perdidas eran las que se sentaban en la última fila de clase y nos secuestraban el corazón. Cuando nosotros soñábamos, necesitábamos de la palabra, de los gestos y de la mirada.

Y ante el temor de no estar igual, no os preocupéis. Como decía y escribía el vasco Kirmen Uribe, en mis sueños siempre tenéis 20 años.

 

lunes, 14 abril 2021

Siempre he creyiu en a importanzia de prener a iniziativa, de perder o espanto a dar o primer trango por mui imposible que pareixca a interpresa, de no temer a lo trepuzón, a la entivocazión. D'estar valiens y trencar barracalas.

Diz Xesco Espar que "cal soniar y buscar en os nuestros suenios. Pocas vezes ye a nuestra capazidat intelectual a que nos mueve. No ye l'intelecto ni o nuestro entendimiento o que nos mete en azión, sino as nuestras emozions. Cal recorrer o camino que va dende o zentro d'o nuestro zelebro dica o fondo d'o corazón pa trobar realmén o que nos mueve, o que nos empenta".

Dengún sabe o que nos emos perdiu a lo largo d'a nuestra vida por o espanto a mantener a uellada, ubrir una puerta u tornar una riseta.

A importanzia d'actuar en consecuenzia, d'asumir errors y enziertos. Ixo ye o que nos dignifica como personas y o que nos fa distintos d'os de demás.

Vivir con o corazón y moldiar o nuestro futuro. Porque si no lo fas tu, atros lo ferán por tu.

***************************

Siempre he creído en la importancia de tomar la iniciativa, de perder el miedo a dar el primer paso por muy imposible que parezca la empresa, de no temer al tropiezo, a la equivocación. De ser valientes y romper barreras.

Dice Xesco Espar que "hay que soñar y buscar en nuestros sueños. Pocas veces es nuestra capacidad intelectual la que nos mueve. No es el intelecto ni nuestro entendimiento lo que nos pone en acción, sino nuestras emociones. Hay que recorrer el camino que va desde el centro de nuestro cerebro hasta el fondo del corazón para encontrar realmente lo que nos mueve, lo que nos impulsa".

Nadie sabe lo que nos hemos perdido a lo largo de nuestra vida por el miedo a mantener la mirada, abrir una puerta o devolver una sonrisa.

La importancia de actuar en consecuencia, de asumir errores y aciertos. Eso es lo que nos dignifica como personas y lo que nos hace distintos de los demás.

Vivir con el corazón y moldear nuestro futuro. Porque si no lo haces , otros lo harán por ti.

 

domingo, 13 junio 2021

 

Pon sabe millor que os besos furtaus, os abrazos compartius y os silenzios comprendius.

**********************

Nada sabe mejor que los besos robados, los abrazos compartidos y los silencios comprendidos.

 

sábado, 12 junio 2021

 

A pior d'as recosiros ye a recosiros de lo no viviu, a recosiros d'o que podría aber estau, lo tresbatiu por evitar una clamada, una riseta, una uellada...

**********************

La peor de las nostalgias es la nostalgia de lo no vivido, la nostalgia de lo que podría haber sido, lo perdido por evitar una llamada, una sonrisa, una mirada...

 

viernes, 11 junio 2021

 

A umildat ye una d'as virtuz que más admiro en as personas, chunto a la leyaltat.

O estar umil rebaila unatra serie de virtuz que cheneralmén se nos olbidar.

Os grans campions han estau personas umils emozionalmén fablando, personas que han agradeixiu o treballo d'os suyos compañers, que en os momentos difizils s'han dixau aduyar y que no les ha doliu pilles en estar chunto a l'equipo cuan este l'ha amenestiu. Ixo ye a umildat d'o campión.

Lo contrario se diz prepotenzia.

Nunca me cuacó a frase feita que "lo importán ye partizipar". Isto ye mui bien cuan se fa exerzizio fisico. Pero cuan iste se convierte en esporte, en competizión, lo importán ye ganar.

"Lo importán ye partizipar" lo cudió belún que no ganó nunca. Esporte ye competizión. O de demás, actividat fisica.

**************************

La humildad es una de las virtudes que más admiro en las personas, junto a la lealtad.

El ser humilde conlleva otra serie de virtudes que generalmente se nos olvidan.

Los grandes campeones han sido personas humildes emocionalmente hablando, personas que han agradecido el trabajo de sus compañeros, que en los momentos difíciles se han dejado ayudar y que no les ha dolido prendas en estar junto al equipo cuando este lo ha necesitado. Eso es la humildad del campeón.

Lo contrario se llama prepotencia.

Nunca me gustó la frase hecha de que "lo importante es participar". Esto está muy bien cuando se hace ejercicio físico. Pero cuando este se convierte en deporte, en competición, lo importante es ganar.

"Lo importante es participar" lo acuñó alguien que no ganó nunca. Deporte es competición. Lo demás, actividad física.

 

jueves, 10 junio 2021

 

"A memoria torna tierno dica o pan duro d'ayer"

(A ronda de Boltaña)

********************

"El recuerdo vuelve tierno hasta el pan duro de ayer"

(La ronda de Boltaña)

 

miércoles, 9 junio 2021

 

Soneya.

Dixa-te levar por o tuyo corazón y alcanzarás metas a las cualas a razón nunca te levará. O corazón tiende puens an a razón coloca barrancos. Besa con os uellos ubiertos pa inmortalizar ixe momento. Chuga más con a tuya vida secreta que con a publica. Porque toz os suenios, os deseyos más profundos, naxen en o corazón.

Tiene a valor de soniar y a valentía de fer realidat os tuyos suenios.

**********************

Sueña.

Déjate llevar por tu corazón y alcanzarás metas a las que la razón jamás te llevará. El corazón tiende puentes donde la razón coloca barrancos. Besa con los ojos abiertos para inmortalizar ese momento. Juega más con tu vida secreta que con la pública. Porque todos los sueños, los deseos más profundos, nacen en el corazón.

Ten el valor de soñar y la valentía de hacer realidad tus sueños.

 

martes, 8 junio 2021

 

Levaba más de doze años postrau en aquel leito a la cuala un azidén le condenó. Doze años en os cuals no dixó de soplicar aduyar pa poder morir con dignidat u como deziba él, pa poder dixar de vivir d'una manera digna.

Un día o suyo amigo José azedió a las suyas rogarias.

Cuan le preguntó por qué lo feba, le contestó:

- Por as mesmas mil razons por as cualas dica agora no l'he feito. Porque yes o mío amigo.

***********************

Llevaba más de doce años postrado en aquella cama a la que un accidente le condenó. Doce años en los que no dejó de suplicar ayudar para poder morir con dignidad o como decía él, para poder dejar de vivir de una manera digna.

Un día su amigo José accedió a sus súplicas.

Cuando le preguntó por qué lo hacía, le contestó:

- Por las mismas mil razones por las que hasta ahora no lo he hecho. Porque eres mi amigo.

 

lunes, 7 junio 2021

Felicidades, Ríos.

Memorias d'a infanzia:

"Me tenez más farta que Tarragona de pescao".

 ********************

Recuerdos de la infancia:

"Me tenéis más harta que Tarragona de pescao".

 

* * *

 

 

Ista tarde, a las ueito, zelebro con Miguel Ríos a suya 77 cumpleaños.

 *********************

Esta tarde, a las ocho, celebro con Miguel Ríos su 77 cumpleaños.

 

domingo, 6 junio 2021

Felicidades, mamá

 

Soi una persona que comete muitos errors, por ixo aprezio a los cuals se quedan con yo dimpués de saber cómo soi.

*******************

Soy una persona que comete muchos errores, por eso aprecio a los que se quedan conmigo después de saber cómo soy.

 

sábado, 5 junio 2021

 

 

Año 2015. O lolo volador.

A memoria, a vezes fura, nos torna emozions, olors y sapia que s'amuntonaban en lo más profundo d'o nuestro zelebro y o nuestro corazón. Pareixe mentira como con os 50 años rezienmén cumplius, una imachen u una frase tornan a la vida sensazions ya vividas, emozions que te tresladan a la tuya nineza u choventut.

Fa pocos días que Rosa Mari, a nieta d'o lolo volador, colgar una fotografía suya en internet. A l'inte s'agolparon en a mía cabeza imachens de como o mío lolo me levaba a la Plaza a rezibir a iste titán d'a bizicleta cada vez que finalizaba una d'as suyas hazañas. Memoria a suya piel bronziada y tanada por o sol y l'aire, as suyas camas, finas, musculadas, no propias d'un ombre d'a suya edat.

Igualmén me vinió a la cabeza cuan o mío pai me levó a veyer a Ramón Sáez -Tarzán- en una salida d'a Vuelta a Aragón que partiba de Caspe. O mío pai sentiba espezial admirazión por iste ziclista que manimenos no yera un ganador nato, más bien un buen gregario que sabió aproveitar as oportunidaz que a corrida le dio.

Pienso o que abió d'influyir y pesar en o mío subconszién istos feitos ta que muitos años más tarde me lanzase a la carretera y competise entre doze años.

O mío lolo me levaba a pescar, con tasamén siet u ueito años. A ixa edat daba más mal que pescaba. Pero ixo fazió que ya en edat adulta a pescata aiga estau una d'as mías grans afizions.

Fa uns días fablaba con Laura una nina d'a colla d'a mía preadolescencia, remerando as fiestas de Santo Roque. Agora, como diz a canta, Laura no ye. Treballa difuera d'España, pero manteniemos una conversazión fluida, plena d'emozions comunas, d'amig@s comunas y memorias comunas. Tot ixo tot y que a Laura nunca la veyié más y en cambio charramos como si nos esenos visto ayer.

Memoria, como si ese ocurriu este mañana, o conzierto que Miguel Ríos dio en Caspe allá por as fiestas d'o 80, más u menos. Chiraba con o suyo LP d'Estraños en o Escarapate, o suyo treballo previo a lo fabuloso dople LP gravau en Madrit en o Palazio d'os Esportes, Rock & Ríos. Memoria perfectamén que o conzierto caspolino lo ubrió con "O Suenio Espacial". Dende alavez l'he visto en cadagún d'os suyos conziertos que ha zelebrau y fuo l'ombre que metió banda sonora a la mía vida.

Con totas istas considerazions, memorias d'un caspolino cualsequiera, quiero fer bueno ixo que no cal olbidar o que fuemos pa comprender qui somos. Y en a mía personalidat, a mía forma de pensar y d'estar, Caspe y aquels amigos agora tan zercanos, tenioron muito que veyer.

**************************

Año 2015. El abuelo volador.

La memoria, a veces esquiva, nos devuelve emociones, olores y sabores que se hacinaban en lo más profundo de nuestro cerebro y nuestro corazón. Parece mentira como con los 50 años recién cumplidos, una imagen o una frase devuelven a la vida sensaciones ya vividas, emociones que te trasladan a tu niñez o juventud.

Hace pocos días que Rosa Mari, la nieta del abuelo volador, colgó una fotografía suya en internet. Al instante se agolparon en mi cabeza imágenes de como mi abuelo me llevaba a la Plaza a recibir a este titán de la bicicleta cada vez que finalizaba una de sus hazañas. Recuerdo su piel bronceada y curtida por el sol y el viento, sus piernas, finas, musculadas, no propias de un hombre de su edad.

Igualmente me vino a la cabeza cuando mi padre me llevó a ver a Ramón Sáez -Tarzán- en una salida de la Vuelta a Aragón que partía de Caspe. Mi padre sentía especial admiración por este ciclista que sin embargo no era un ganador nato, más bien un buen gregario que supo aprovechar las oportunidades que la carrera le dio.

Pienso lo que tuvo que influir y pesar en mi subconsciente estos hechos para que muchos años más tarde me lanzara a la carretera y compitiese durante doce años.

Mi abuelo me llevaba a pescar, con apenas siete u ocho años. A esa edad daba más mal que pescaba. Pero eso hizo que ya en edad adulta la pesca haya sido una de mis grandes aficiones.

Hace unos días hablaba con Laura una niña de la pandilla de mi preadolescencia, rememorando las fiestas de San Roque. Ahora, como dice la canción, Laura no está. Trabaja fuera de España, pero mantuvimos una conversación fluida, plena de emociones comunes, de amig@s comunes y recuerdos comunes. Todo ello a pesar de que a Laura nunca la vi más y en cambio charlamos como si nos hubiésemos visto ayer.

Recuerdo, como si hubiese ocurrido esta mañana, el concierto que Miguel Ríos dio en Caspe allá por las fiestas del 80, más o menos. Giraba con su LP de Extraños en el Escaparate, su trabajo previo al fabuloso doble LP grabado en Madrid en el Palacio de los Deportes, Rock & Ríos. Recuerdo perfectamente que el concierto caspolino lo abrió con "El Sueño Espacial". Desde entonces lo he visto en cada uno de sus conciertos que ha celebrado y fue el hombre que puso banda sonora a mi vida.

Con todas estas consideraciones, memorias de un caspolino cualquiera, quiero hacer bueno aquello de que no hay que olvidar lo que fuimos para comprender quienes somos. Y en mi personalidad, mi forma de pensar y de ser, Caspe y aquellos amigos ahora tan cercanos, tuvieron mucho que ver.

 

viernes, 4 junio 2021

 

He rezibiu uei dos libros que m'intresaban muito: L'evanchelio seguntes María Magdalena y ETA: istoria d'un espolón. Iste zaguero m'ha sorprendiu por os suyos 1300 pachinas y diminuta letra, pero m'ha defraudau por os suyos autors, toz els Guardias Zivils. Contar a irrazionalidat d'ETA dende un nomás punto de vista ye una estafa. Ye muitisma millor a serie basada en o libro an dan as suyas opinions ex-etarras y familiars de toz dos bandos.

O libro de María Magdalena, dezaga d'o primer capitol, promete muito. No en2 vano muitos de vusatros sabez d'a mía admirazión ta ista muller, en a cuala me cuacaría reencarnarme.

 *************************

He recibido hoy dos libros que me interesaban mucho: El evangelio según María Magdalena y ETA: historia de un desafío. Este último me ha sorprendido por sus 1300 páginas y diminuta letra, pero me ha defraudado por sus autores, todos ellos Guardias Civiles. Contar la sinrazón de ETA desde un sólo punto de vista es una estafa. Es muchísima mejor la serie basada en el libro donde dan sus opiniones ex-etarras y familiares de ambos bandos.

El libro de María Magdalena, tras el primer capítulo, promete mucho. No en vano muchos de vosotros sabéis de mi admiración hacia esta mujer, en la que me gustaría reencarnarme.

 

jueves, 3 junio 2021

 

 

 

MIGUEL RIOS Y THE BLACK BETTY TRIO

En menos d'una semana compliré 77 “reniegos” y quiero zelebrar-lo con toz vusatros.

Será o lunes, 7 de chuño, día que feré un showcase presentando cantas d'o nuevo álbum “Un largo tiempo” y beluns d'os grans esitos d'a mía corrida chunto a la mía banda, The Black Betty Trio.

O show se retransmitirá en dreito por streaming pa toz y tamién quedará aloxau 48h dimpués pa veyer-lo si no te puez conectar a la ora d'o dreito.

Os benefizios irán destinaus a Mensajeros d'a Paz y a lo fondo asistenzial de l'AIE (Soziedat d'Artistas, Interprete u Executans). Antiparte d'o benefizio d'a dentrada, tamién se puede donar una cantidat a la causa metendo voluntariamén un pre de dentrada superior pa lo show.

Será o primer streaming d'a mía vida, o primer show dimpués de muito tiempo; tot en un día mui espezial de cumpleaños (77 o 7 de chuño, ye o mío numero!). Tos aspero!

"Yo astí seré. Ya he crompau a mía dentrada y quiero dar-te as grazias porque ye a unica forma que tiengo d'asistir a un conzierto. A mía incapazidat ye cuasi total. No descarto repetir-lo con atros artistas."

Orarios locals (metemos cualques como referenzia, o show se puede veyer dende cualsequier país en dreito y dica 48h dimpués):

20h – España

12h – Guatemala

13h – Mexico

13h – Colombia

14h – Chile

 

MIGUEL RIOS Y THE BLACK BETTY TRIO

En menos de una semana cumpliré 77 “tacos” y quiero celebrarlo con todos vosotros.

Será el lunes, 7 de junio, día que haré un showcase presentando canciones del nuevo álbum “Un largo tiempo” y algunos de los grandes éxitos de mi carrera junto a mi banda, The Black Betty Trio.

El show se retransmitirá en directo por streaming para todo el mundo y también quedará alojado 48h después para verlo si no te puedes conectar a la hora del directo.

Los beneficios irán destinados a Mensajeros de la Paz y al fondo asistencial de la AIE (Sociedad de Artistas, Intérpretes o Ejecutantes). Aparte del beneficio de la entrada, también se puede donar una cantidad a la causa poniendo voluntariamente un precio de entrada superior para el show.

Será el primer streaming de mi vida, el primer show después de mucho tiempo; todo en un día muy especial de cumpleaños (77 el 7 de junio, ¡es mi número!). ¡Os espero!

"Yo ahí estaré. Ya he comprado mi entrada y quiero darte las gracias porque es la única forma que tengo de asistir a un concierto. Mi incapacidad es casi total. No descarto repetirlo con otros artistas."

Horarios locales (ponemos algunos como referencia, el show se puede ver desde cualquier país en directo y hasta 48h después):

20h – España

12h – Guatemala

13h – México

13h – Colombia

14h – Chile

miércoles, 2 junio 2021

 

O sanar no ye un prozeso d'a nuei a lo maitín. Prene tiempo. A vezes sentirás que finalmén has superau bella cosa y yes feliz y de sopetón ixa ferida s'ubrirá de nuevo.

No te rendas, no te desanimes. Prene cada día paso a trango.

*********************

El sanar no es un proceso de la noche a la mañana. Toma tiempo. A veces sentirás que finalmente has superado algo y estás feliz y de repente esa herida se abrirá de nuevo.

No te rindas, no te desanimes. Toma cada día paso a paso.

 

martes, 1 junio 2021

 

Toz os suenios que no se cumplioron nos han permitiu fer cosetas que nunca soniamos.

T'atrives a soniar?

***********************

Todos los sueños que no se cumplieron nos han permitido hacer cosas que jamás soñamos.

¿Te atreves a soñar?